Op woensdag 13 maart gaan we over op een nieuw inlogsysteem. Daarna kun je met één inlogaccount inloggen voor alle bibliotheekdiensten. Dit betekent wel dat je weer opnieuw moet inloggen bij Mijn Bibliotheek, de Iguana app en de online Bibliotheek. Lukt dit niet? Klik dan hier.

Hulp bij het abonnement

Alle informatie over jouw abonnement vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.


Over jouw abonnement

Wat zijn de voorwaarden van mijn abonnement?

Op deze pagina vind je de soorten abonnement en de voorwaarden.

Kan ik met mijn abonnement e-books lenen?

Als lid van de Bibliotheek mag je gratis e-books en luisterboeken lenen.

Heb je een jeugdabonnement? Dan leen je gratis jeugd e-books.

Heb je een abonnement voor 18 tot 25 jaar of een Budget abonnement? Dan leen je maximaal 6 e-books en 6 luisterboeken per jaar.

Heb je een Comfort of een Top abonnement? Dan leen je onbeperkt e-books en luisterboeken.

Wat doe ik als ik mijn bibliotheekpas kwijt ben?

Ben je je lenerspas kwijtgeraakt? Meld dit dan zo snel mogelijk in een van onze vestigingen. Wij blokkeren je pas en controleren meteen of de pas in de Bibliotheek is gevonden. Is dit niet het geval, dan kun je voor € 2,50 een nieuwe bibliotheekpas bij ons aanvragen.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Ben je verhuisd? Een adreswijziging kun je persoonlijk, schriftelijk of via mail doorgeven. Daarnaast kun je ook zelf via Mijn Bibliotheek je adres wijzigen. Lees er meer over op Hulp bij onze website & apps.

Kan ik overstappen op een ander abonnement?

Dat kan zeker! Bekijk hier hoe dat werkt of vraag ernaar in een van onze vestigingen. Je kunt de overstap naar een ander abonnement ook doorgeven via debibliotheek@achterhoeksepoort.nl Vermeld dan je lenersnummer en het abonnement waarnaar je wilt overstappen.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Je kunt je lidmaatschap per brief of e-mail beëindigen of door mondeling op te zeggen bij de balie in de Bibliotheek. Via Mijn Bibliotheek zie je tot wanneer je lidmaatschap geldig is.

Tijdens het eerste jaar van je abonnement kun je niet tussentijds opzeggen. Na deze periode kun je op elk moment opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand (te rekenen vanaf de dag van opzegging). Teveel betaalde contributie verrekenen we met eventuele openstaande registraties.

Wanneer je alle geleende materialen hebt ingeleverd en je aan alle betalingsverplichtingen hebt voldaan, verwerken wij je opzegging. Om dit voor je in orde te maken ontvangen wij graag de volgende gegevens: je naam, adres, geboortedatum, pasnummer en de gewenste opzegdatum. Ook horen wij graag waarom je opzegt, zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.


Nog geen lid?

Welke abonnementen zijn er?

De Bibliotheek Achterhoekse Poort heeft verschillende abonnementsvormen. Ontdek hier welk abonnement het best bij jou past.

Kan ik online lid worden?

Ja, dat kan. Ontdek eerst welk abonnement het best bij je past en volg de instructies.

Kan ik in de Bibliotheek terecht zonder lid te worden?

Ja, iedereen is welkom in de Bibliotheek. Je kunt gratis gebruik maken van onze computers en WiFi. Ook kun je kranten en tijdschriften lezen in alle vestigingen. Wanneer je materialen wil lenen, heb je een lidmaatschap van de Bibliotheek nodig.

Kan ik de Bibliotheek cadeau doen?

Dat kan zeker! Vraag ernaar in een van onze vestigingen of neem contact op met ons Servicebureau via 088-0062929 of het contactformulier.



Geen antwoord op je vraag gevonden?

Neem contact met ons op